Ahad, 5 Jun 2011

NASI MINYAK = KENDURY KAWEN

yuhuuuu assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh... haaaaa bukan maen panjang lagy aku bagy salam kan?? yela bersesuaian ngan tajok aku nie... selalu kat kad-kad jemputan kan mezty bg salam panjang-panjang cam tuu..yela lbeyh afdal la kan...huhu 
owk berkenaan ngan tajok aku kaly niee..aku nak cterrr la pasal nasi minyak niee... ffuuuuuhhh perot aku nieee da kembang mambang rasenye akibat makan nasi minyak styap sabtu dan ahad.. belom campor agy de banyak tempat dalam satu ary...dan sumenyee menghidangkan juadah nasi minyak..haaaa bayangkan la bape banyak kaly aku makan dalam satu ary nasi minyak niee... haiyoooo nape la org-org nie wat walimatu urus tyme cuty-cuty skolah nie... mane la tak budak-budak naek badannyee tyme cuty skolah tibe...(merujuk pade aku sebenanye) hehehhee 
haaa act aku agak konpius ckewt la kan.. yela org selalu ckp "weeyyhh aku teringin la nak mkn nasi minyak kow..blerrr agak-agak nyee aku bole mkn nasi miyak kow ea...huhuhu" <---- owk nasi minyak disini bermaksod kepada melangsongkan perkahwinan la...kire nie sume perumpamaan-perumpamaan yang diamalkan masyarakat kite...yang aku peliknyeee nape mezty nasi minyak yang diplilh untuk dijadykan perumpamaan itu.. nape tak bunga mangga ka?? bunga telor ka?? pelamin indah ka?? hehehhehe 
haaa ckp pasal pelamin indah... aku paling suke nengok pelamin-pelamin nie..beserta pengantinyee la..p bab-bab yg pengantin pose kat atas pelamin nie aku mmg tak minat la nak menengoknyee..hehhehe aku suke nengok kaler-kaler yg digunakan serta segale bende yang digunakan untuk mencantikkan pelamin indah tuuu..huhu aku mmg minat la mende-mende nie.. bb kalau bole aku nak yang sempurna blerrr majlis aku t... heehehhe disebabkan aku lame agy..so aku nak curahkan idea-idea aku tyme abg aku kawen pada bulan 7 nie..huhu sumenyee aku buat ngan bantuan ibu aku..heheheh kunun-kunun nak jady cam pereka-pereka majlis-majlis kawen la niee..hehehhe sebenanye inginkan kesempurnaan dalam majlis niee..so aku sebagai adik yang baek aty ini serta solehah..hahhaa gely suda.. dan dengan kerjasama ibu aku telah menyandang jawatn itu..abg aku hanye mengikut kehendak kami dan mengeluarkan duit saje..heheh byasela org laky..mane la nak amek port pasal mende-mende nie kan..hehehe p besh la gak kan wat mende-mende nie..kire abg aku da bg kepercayaan kendalikan majlis ye la nie..huhu pengalaman babe! yela praktis sebelorm aku pluk yang wat walimatu urus nie..hehehhehe
ape-ape pown congrats pade pasangan-pasangan yang melangsongkan perkahwinan mereka pada cuty-cuty skowl nie..huhu peace!

2 ulasan:

  1. blog kaw da xntek, tp kaw kne tmbh chat room, snng na tglkn komen diowg ~ :)

    BalasPadam
  2. huhuhu aku mmg nak tmbah..p aku xtawu la babe..puas aku menggodeh2..aja ckewt bole x?? hehehhe

    BalasPadam